Fairy Fantasy
 

KÉPEK

 

 

Látogatottság
Indulás: 2007-02-16
 
 

 

 
 
 

 

 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
LD

LD

Szellemek, szellemidézés ÚJ!!!

 

 

Szellemidézés

Miután befejeztük földi életünket, a lelkünk és szellemünk egy másik síkon folytatja tovább életét. Térben igen, de létünk síkján nem osztoznak velünk. Olyan magas rezgésszinten vibrálnak, hogy puszta szemmel nem láthatjuk őket. De sokszor vannak jelen életünkben.

 

A szellemidézés nem újkeletű „hóbort”. Annak idején már a görög és római jósnők is táncoltattak háromlábú asztalokat, és azok mozgásából mindenfélét jósoltak. Az újkori szellemidézés születésének helyszíne Észak-Amerika, pontosabban New York. 1848-ban két testvér, a 12 és 15 éves Kate és Margaret Fox elegyedett beszélgetésbe egy szellemmel, a kopogtatós módszerrel. Ez annyit jelent, hogy leültek egy asztalhoz, a felidézett személytől különböző dolgokat kérdeztek, majd az idézett személy szelleme az asztal felemelkedésével és koppantásaival válaszolgatott. (Állítólag később ők is bevallották, hogy saját – megedzett - lábujjaikkal kopogtattak az asztal alatt.) A „modern” szellemidézést, mely azóta is nagyon népszerű, tehát ez a fiatal testvérpár hozta újra divatba.

Pár évvel később egy másik segédeszköz is elhíresült: az úgynevezett deszkalapocska. Ez egy kis méretű, szív alakú, kerekekkel ellátott szerkezet, amelynek egyik végére lyukat fúrtak, a lyukba pedig egy ceruzát illesztettek. Az idézők rátették kezüket a fa masinára, amely aztán a ceruza segítségével leírta az üzeneteket.
Az ezt követő szellemidéző találmányok lényege közös: a tábla lelke ezentúl mindig az abc betűi és a számok egytől tízig. Ezen kívül esetleg egy igen-nem szópár segíti az üzenet kódolását.

Szellemidéző körökben manapság az asztaltáncoltatás és a poharazás a legelterjedtebb. Mindenekelőtt azonban jó tudni, hogy bármely módszer alkalmazásához szükség van egy profi személyre. A neve: médium. Az ő feladata az, hogy kapcsolatot teremtsen a szellemvilággal, megnyissa az oda vezető kaput, de nem elhanyagolható feladata az sem, hogy azt a kaput jól vissza is zárja. A hírvivők, azaz a két – szellem és élő – világ között közvetítő személyek könnyen felismerhetők arról, hogy saját magukon kívül mindenkit egyszerű csalónak neveznek.


A szellemidézéshez minden esetben legalább két ember kell: a médium és a „kíváncsi”. Ennél persze lehetnek jóval többen is. A hallgató közönség mérete sosem riasztja az idézett szellemeket, ellentétben a mobillal és a zűrös, rohanó világgal. Ezeket nem szeretik, inkább kevésbé sűrűn lakott területekre menekülnek, akár a sivatagokig is elmerészkednek.
A poharazás menete a következő: írd fel egy papírra félkörívben az abc betűit, és a számokat egytől tízig. Tedd rá a papírlapra a poharat, arra pedig a kezed. Erősen koncentrálj arra, akit szeretnél megidézni. Érdemes gyertyát is gyújtani, ez isten fénye és a témában jártasok szerint elűzi a gonosz szellemeket. Következő lépésként mondj egy miatyánkot, majd kérdezd bátran a szellemedet. A pohár a szellem segítségével táncol a betűkön, számokon, és közben egy-egy pillanatra megáll felettük. Ezekből a jelekből olvasható össze a kérdésekre adott válasz.

Az asztaltáncoltatás igazi misztérium. A cinikusok szerint nem más, mint egy spiritiszta mutatvány. Arra nincs előírás, milyen az ideális asztal. Gyakorlati szempontból mindenképp érdemes könnyebb asztallal kísérletezni, az könnyebben megmozdul. Egyes leírások szerint az asztalt körülülhetik vagy -állhatják a jelöltek. Gyakoribb, hogy a (holtra rémült) kíváncsiskodók ülnek. Ezzel a helyzettel beáll a szeánsz állapota. (A szó a francia seoir-ülni igéből származik, ami szintén azt támasztja alá, hogy érdemes vagy illik leülni.) a tagok ráteszik kezüket az asztalra, és kisujjukat összeérintve egy láncot alkotnak. Ez a lánc jelképezi a közös erőt.

A médium kapcsolatot teremt a szellemekkel (állítólag transzba esik, mint a sámánok), és azok üzeneteit tolmácsolja a szeánsz résztvevőinek. A szellemek az asztal mozgatásával, azaz a kopogással lépnek kapcsolatba a földi világgal. Kopogásukat fejti meg a médium. A kopogások megfejtésének tanát nevezi a szakirodalom tipológiának. Michael Faraday, angol fizikus egész egyszerű fizikai jelenséggel magyarázta az asztal táncra perdülését: a szeánsz résztvevőinek rejtett öntudatában meglévő gondolatok által irányított önkénytelen mozgások eredményezik azt. A kéz és kar izmainak megfeszülése, elernyedése nyomon követi tehát a tudat állapotait, az érzelmeket és a gondolati szinten lejátszódó eseményeket.


Faraday megállapításának ellenére spiritiszta körökben a mai napig népszerű elfoglaltság az asztal táncra perdítése. Akik unják az asztalt, próbálkozhatnak kristálygömbbel, mágikus tükrökkel, ingával és mindenféle varázstáblákkal. Az eredménynek hasonlónak kell lennie. 
(nlc)

 

Saját megjegyzés:

A szellemidézés nem veszélytelen dolog.

A halál folyamata és a halál utáni létről itt olvashatsz

 

 
Tartalom

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!